11.02.2014

Ser jogurtowy w oliwie





Ser jogurtowy w oliwie
(Inspiracja: Smakowite prezenty)


400 g jogurtu greckiego
sól do smaku 
suszony tymianek
kolorowy pieprz
oliwa z oliwek
gałązki świeżego rozmarynu i tymianku


Jogurt solimy i wlewamy do podwójnej gazy, wiążemy sznurkiem, umieszczamy na sitku, które nakładamy na miskę, pozostawiamy na 48 godzin w lodówce.
Następnie z masy formujemy kuleczki wielkości orzecha włoskiego, układamy je na talerzu i ponownie chowamy w lodówce na 24 godziny, by obeschły. 
Po tym czasie obtaczamy kuleczki w tymianku, kolorowym pieprzu i przekładamy do słoika. Zalewamy oliwą, wkładamy gałązki świeżego tymianku i rozmarynu. 
Słoik zamykamy i ponownie wkładamy do lodówki na 48 godzin. Ja nie wytrzymałam i już na drugi dzień rozsmarowałam kulki na kanapce. Pychota.  


Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Magda, a myślisz, że jak długo można przechowywać taki ser? Uważam, że to super pomysł na prezent! :) no i tą książkę też uwielbiam...narobiłaś mi ochoty, żeby znów do niej zajrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W książce napisane jest tylko, żeby przechowywać w lodówce, autorka nie wspomniała ile czasu.
      Ale wydaje mi się, że tydzień na pewno wytrzymają, jednak to tylko moje przypuszczenia ;) Jestem pewna natomiast, że zje się je szybciej i tygodnia w lodówce nie wytrzymają ;)

      Usuń
    2. to będę musiała wypróbować przepis i sprawdzić żywotność sera :) bo pewnie też masz podobnie, że jak kogoś obdarowujesz domowym wyrobem, to on zamiast zaraz to zjeść, trzyma to na honorowym miejscu w kuchennej witrynce i woli patrzeć niż skosztować :P

      Usuń
    3. dokładnie, sama tak mam gdy coś od kogoś dostanę :P

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To prawda, cieszy oko ;) Super też smakuje! :)

      Usuń